zondag 26 juli 2015

Een fijne dag!

Afgelopen donderdag besloot ik om met onze kleine man samen iets te doen. Ik vind het erg belangrijk dat hij ook genoeg aandacht krijgt, en dat gebeurd gelukkig ook, maar even samen met zijn mama is voor hem ook wel heel erg fijn!

Hij is de laatste tijd erg verwend, hij ging met familie naar de dierentuin, naar een grote speeltuin en laatst zwemmen met man, hoewel hij dus al veel leuks gedaan had, was het hoog tijd om even samen tijd door te brengen.

We reden naar de stad en zijn begonnen met een taartje en iets te drinken. Ik had een heerlijk koffie met chocolade <3 en een stuk cheesecake <3<3 Kleine man had een kindersapje en een muffin, we hebben uitgebreid gezeten en het was niet druk in het koffietentje, kleine man vertelde hele verhalen aan de vrouw die er aan het werk was, dus dat was grote pret. Toen de koffie op was en het laatste stukje muffin in de tas werd meegenomen gingen we naar de bieb.

Voor kinderen vind ik de bieb echt geweldig. Bij ons is er twee keer in de week een voorleesmoment voor peuters (daar waren we nu net te laat voor) en het staat er vol met speelgoed, dus de kinderen kunnen zich daar uren vermaken. Kleine man bleef maar spelen en uiteindelijk heb ik maar wat boekjes voor hem uitgezocht! Ik zocht nog wat tijdschriften en boeken voor mijzelf uit en toen gingen we weer.

We liepen nog even door de stad, ik wilde eigenlijk nog met hem gaan lunchen, maar omdat we al uitgebreid iets gedronken hadden besloten we naar de supermarkt te rijden en lunch mee naar huis te nemen, zodat papa ook mee kon lunchen. We deden totaal geen budgetboodschappen, want we haalden onder andere luxe broodjes, aardbeien, ossenworst, chocomel (de echte) en nog wat andere lekkere dingetjes. Thuis hebben we uitgebreid geluncht en was ons ochtendje samen weer voorbij.

Ik heb enorm genoten van de tijd met hem, kleine man wordt al zo groot, hij gaat volgend jaar naar school en de tijd vliegt nu echt voorbij, hij kletst de oren van je hoofd en is mij soms zelfs te slim af ;)
S'avonds in bed zei hij dat hij snel weer een taartje met mij wilde gaan eten, dus ik denk dat we deze traditie maar houden!

Doe jij weleens specifiek iets met 1 kind?!

2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een hele gezellige ochtend.
    Ik doe ook dingen met de kinderen apart. Ze zijn al groter maar vinden het nog steeds leuk. Met dochter (10 jr) ga ik regelmatig even naar de stad (Amsterdam) en dan gaan we shoppen en wat drinken of lunchen. Zoon (16 jr) is niet van het shoppen. Wel haal ik hem in de vakanties altijd op donderdag op en dan ga ik met hem lunchen. Hij is in de vakanties altijd twee dagen alleen thuis ivm mijn werk en zus naar BSO. We rijden dan naar de Subway en daar is hij gek op. Even een lekker broodje eten, kletsen en dan zet ik hem weer thuis af en ga terug naar het werk.
    Toen de kinderen kleiner waren ging ik regelmatig met ze naar het speelbos in de buurt. Even een op een in het bos was ook altijd een succes. Nu willen ze dat niet meer, ze worden groter.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig! WIj doen het ook, ook nu de kinderen al wat groter zijn. Ik ben dit weekend met de oudste (12) een nachtje naar een hotel geweest omdat hij naar de middelbare school gaat. Vandaag is de jongste (9) met papa midgetgolven. Morgen weer met het hele gezin wat doen! Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen